از بین رفتن مشتریان خرده فروشی وفادار در عصر دیجیتال

اخبار تخصصی سئو را در این مرجع بخوانید.

از بین رفتن مشتریان خرده فروشی وفادار در عصر دیجیتال

۷۲۰ بازديد ۰ نظر

از بین رفتن مشتریان خرده فروشی وفادار در عصر دیجیتال https://hillbilly.ir/از-بین-رفتن-مشتریان-خرده-فروشی-وفادار-د/ مشاور سئو و طراحی سایت Fri, 28 Jan 2022 00:55:23 0000 طراحی و سئو وب سایت https://hillbilly.ir/?p=21915 مشتریان خرده‌فروشی وفادار مدت‌هاست که به خرده‌فروشان آجر و ملات (BM) برتری نسبت به رقبای خود داده‌اند. با این حال، ظهور اینترنت و متعاقب آن توسعه کانال خرید آنلاین، رفتار خرید مشتریان خرده‌فروش را تغییر داده است. اگرچه خرده‌فروشان BM میلیون‌ها دلار در برنامه‌های وفاداری مشتری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، راحتی، سرعت و مجموعه‌ای از محصولاتی که …

مشتریان خرده‌فروشی وفادار مدت‌هاست که به خرده‌فروشان آجر و ملات (BM) برتری نسبت به رقبای خود داده‌اند. با این حال، ظهور اینترنت و متعاقب آن توسعه کانال خرید آنلاین، رفتار خرید مشتریان خرده‌فروش را تغییر داده است.

اگرچه خرده‌فروشان BM میلیون‌ها دلار در برنامه‌های وفاداری مشتری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، راحتی، سرعت و مجموعه‌ای از محصولاتی که مشتریان به صورت آنلاین از آن‌ها لذت می‌برند، بسیاری از مشتریان وفادار را فریب داد. این امر با بسته شدن هزاران فروشگاه خرده‌فروشی و ناپدید شدن مارک‌های خرده‌فروشی معروف در چند سال گذشته آشکار می‌شود.

چالش بزرگ خرده فروشان BM بازگرداندن مشتریان به فروشگاه هایشان است. پس از آن، خرده فروشان باید یک استراتژی برای بازگرداندن آنها داشته باشند. به عبارت دیگر، مشتریان خود را دوباره وفادار کنند …

مشتریان خرده فروشی وفادار چه هستند؟

بر اساس بازاریابی وفاداری روابط عمومی، وفاداری مشتری یک گرایش نگرشی و رفتاری برای ترجیح یک برند بر سایرین است. این ممکن است به دلیل رضایت از محصول یا خدمات، راحتی یا عملکرد آن، یا صرفاً آشنایی و راحتی با برند باشد.

وفاداری در چهار مرحله – شناختی، عاطفی، همبستگی و عملی شکل می گیرد.

وفاداری شناختی – در مرحله اول وفاداری، مشتریان انتظارات ارزشی و ترجیح یک برند را نسبت به سایر جایگزین های موجود توسعه می دهند.

وفاداری عاطفی – در اینجا مصرف کنندگان شروع به ایجاد علاقه یا نگرش نسبت به نام تجاری بر اساس تجربه رضایت بخش فزاینده با نام تجاری می کنند.

وفاداری مفهومی – مرحله سوم که به قصد رفتاری مصرف کننده محدود می شود. مصرف کننده عمیقاً متعهد به خرید برند است.

وفاداری عمل – جایی است که میل و نیت در حالت وفاداری قبلی به اعمال یا رفتار وفاداری واقع بینانه تبدیل شده است.

برای به دست آوردن مشتریان خرده فروشی وفادار، نیاز به زمان، پول و تعهد خرده فروشان است. این فرآیند، بیشتر در فروشگاه خرده فروش BM در مرکز خرید محلی انجام شد. با این حال، مشتریان خرده‌فروشی در عصر دیجیتال می‌توانند در هر مکان، در هر زمان و با بهترین قیمت خرید کنند.

بنابراین، خرده فروشان BM باید در برنامه های وفاداری مشتریان خود تجدید نظر کنند. آنها باید دریابند چه چیزی مشتریانشان را “خوشحال” می کند. اینترنت و کانال خرده فروشی آنلاین چگونه بر رفتار خرید آنها در خرده فروشی ها تأثیر گذاشته است؟

مشتریان خرده فروشی وفادار در خرده فروشی چند کانالی

امروزه خرده فروشان می توانند تنها به بیش از یک کانال برای تجارت با آن تکیه کنند. در نتیجه، اکثر خرده فروشان BM تجارت الکترونیک را برای تبدیل شدن به خرده فروشان Bricks and Clicks اتخاذ کردند. از سوی دیگر، خرده‌فروشان آنلاین شروع به افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی کردند تا به عنوان نمایشگاه برای محصولات خود خدمت کنند. در واقع، مشتریان خرده فروشی وفادار باید خارج از کانال های سنتی خرده فروشی پیدا شوند.

تیفانی مارشال می‌گوید: «در عصر دیجیتال، مشتریان شما برنامه‌هایی دارند که به آنها اجازه می‌دهد محصولات را جستجو کنند، محصولات را مقایسه کنند، محصولات را بررسی کنند، قیمت‌ها را بررسی کنند، قیمت‌ها را مقایسه کنند و حتی محصول را بدون اینکه قدمی در فروشگاه شما بگذارند بخرند». بنابراین خرده فروشان برای بازگرداندن مشتریان خرده فروشی وفادار خود چه کاری باید انجام دهند؟

Media Genesis پیشنهاد می کند که خرده فروشان برای بازگرداندن مشتریان خرده فروشی وفادار، اقدامات زیر را انجام دهند:

یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید – چه از طریق محتوای انحصاری یا پاداش، ایجاد احساس خاص در مصرف کننده بخش مهمی از وفاداری به برند است.

شخصی سازی – شما داده های مشتری خود را دارید. از آن به نفع خود استفاده کنید! با اطمینان از اینکه (تقریبا) سفارشی برای مصرف کننده شما ساخته شده است، محتوای خود را مرتبط و جذاب کنید.

از داده‌های خود استفاده کنید – از داده‌ها، تجزیه و تحلیل‌ها و قابلیت‌های کسب‌وکار دیجیتالی خود برای فراتر از پاداش‌ها استفاده کنید. از اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اید استفاده کنید تا واقعاً تحلیل کنید که مشتریان شما چگونه می‌خواهند با برند شما درگیر شوند و یک استراتژی برای انجام آن بسازید.

یک حضور آنلاین فعال ایجاد کنید – چشم پوشی از یک وب سایت خوب و حضور آنلاین قوی اساساً یک حکم اعدام در بازار دیجیتال امروزی است. اکثر مصرف کنندگان ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند و نداشتن یک وب سایت آسان برای استفاده مانند حذف نام تجاری شما از گفتگو است. فقط گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی کافی نیست. مکالمه ایجاد کنید، به مشتریان پاسخ دهید، و کمک کنید تا خدمات مشتری به یک تجربه 360 درجه تبدیل شود.

دنیاهای خود را ادغام کنید – با شناسایی تمام نقاط تماس مهمی که ممکن است با مصرف کنندگان خود داشته باشید، تجربه آنلاین به آفلاین را کاملاً رایگان کنید. اگر مصرف‌کننده دائماً برند شما را به قیمت‌های خوب آنلاین متصل ببیند، حتی ممکن است بازدهی را در ترافیک پیاده‌روی مشاهده کنید. هنگامی که آنها به چیزی نیاز دارند، برند شما در بالای ذهن آنها خواهد بود.

کار را آسان کنید – به عنوان یک تجارت، اکنون باید ارائه تعاملات با کیفیت و لذت بخش با مصرف کنندگان خود را در اولویت قرار دهید. این بهترین راه برای ایجاد ارتباط پایدار با مشتری در عصر دیجیتال است. اگر حضور شما در وب برخی از کارهای سنگین را برای مصرف‌کننده‌تان انجام دهد و رسیدن به هدف نهایی را برای آنها آسان‌تر کند، کیفیت تجربه طنین‌انداز می‌شود و آنها برای چیزهای بیشتری بازخواهند گشت.

نتیجه گیری

خرید آنلاین سبک زندگی پرمشغله مردم مدرن را برآورده می کند و رواج آن نمایانگر رشد اقتصاد خانه نشینی است. همچنین، اینترنت، کلان داده، اینترنت اشیا و رسانه های اجتماعی شیوه تعامل مشتریان با خرده فروشان خود را متحول کرده است. با این حال، نمی‌دانم که مشتریان خرده‌فروش چقدر می‌توانند نسبت به یک ربات چت وفادار باشند؟

در نهایت، آیا مرگ مشتری خرده فروشی وفادار آغاز شده است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.