ایجاد ۲۶۳ هزار شغل پایدار با وام های اشتغال روستایی

اخبار تخصصی سئو را در این مرجع بخوانید.

ایجاد ۲۶۳ هزار شغل پایدار با وام های اشتغال روستایی https://livemag.ir/2021/02/ایجاد-۲۶۳-هزار-شغل-پایدار-با-وام-های-اشت/ https://livemag.ir/2021/02/ایجاد-۲۶۳-هزار-شغل-پایدار-با-وام-های-اشت/#respond مجله زنده خبری Wed, 10 Feb 2021 09:50:11 0000 اقتصادی https://livemag.ir/2021/02/ایجاد-۲۶۳-هزار-شغل-پایدار-با-وام-های-اشت/ طبق آمار در چهار سال گذشته با اجرای طرح های اشتغال در مناطق روستایی توسط دولت تدبیر و امید ، 262000 شغل پایدار در روستاهای کشور ایجاد شده و متوسط ​​درآمد دهقانان از 61٪ به 64 نفر رسیده است. ٪ به گزارش مجله زنده خبری ، طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر سیاستی …

طبق آمار در چهار سال گذشته با اجرای طرح های اشتغال در مناطق روستایی توسط دولت تدبیر و امید ، 262000 شغل پایدار در روستاهای کشور ایجاد شده و متوسط ​​درآمد دهقانان از 61٪ به 64 نفر رسیده است. ٪

به گزارش مجله زنده خبری ، طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر سیاستی است که در روستاها و مناطقی با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر اجرا می شود. این سیاست که توسط شخص رئیس جمهور آغاز شد ، در فوریه 2017 در سراسر کشور اجرا شد. تلاش شده است تا با تغییرات اساسی در فضای کسب و کار و اشتغال روستایی روبرو شود.

با اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایر در دولت تدبیر امید ، سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور از 3٪ قبل از اجرای طرح به 29٪ در شرایط فعلی افزایش یافته است.

طبق قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و دستیابی به اهداف سیاست های مشترک اقتصاد مقاومتی ، صندوق توسعه ملی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تاسیس شد. 1.5 میلیارد ریال از منابع صندوق به صورت وام برای بانک های کشاورزی ، توسعه تعاون ، پست بانک ، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی برای استفاده از این منابع برای ایجاد تسهیلات برای ایجاد مشاغل قانونی فیزیکی و غیر دولتی در مناطق روستایی و شهرهای دارای جمعیت کمتر از 10 هزار نفر ، با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری.

تصمیم دولت برای اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح اشتغال روستایی و اجازه مقام معظم رهبری برای جابجایی آن ، شرایط مطلوبی را برای اشتغال در بخش های روستایی و عشایری ایجاد کرده است. روستاییان برای اجرای پروژه های اشتغال پایدار.

وام به دهقانان اشتغال گسترده ای در صنعت ، کشاورزی ، خدمات ، مبدل و صنایع گلخانه ای ، بوم گردی ، گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرده است.

در روزهای اخیر به مناسبت ایام پر برکت دهه مبارک فجر از 142 هزار طرح اشتغال روستایی و عشایری با حضور رئیس جمهور رونمایی و افتتاح شده که منجر به ایجاد 263 هزار شغل پایدار در مناطق روستایی می شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای سیاست اشتغال در مناطق روستایی می گوید: آمار ثبت نام نشان می دهد از سال 1396 تا 9 ماهه اول سال 1399 با اجرای پروژه های اشتغال در مناطق روستایی بوده است. ایجاد 263 هزار شغل پایدار در مناطق روستایی این نتیجه اجرای 142000 پروژه روستایی در سطح ملی است.

به گفته شریعتمداری ، سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کل کشور از 3٪ به 29٪ و متوسط ​​درآمد حاصل از کار و فعالیت دهقانان در سالهای 1396 تا 1399 از 61٪ به 64٪ رسیده است.

وی با اشاره به پاسخگویی بانک ها به این طرح گفت: تاکنون بانک ها 107 درصد منابع تخصیص داده شده را پرداخت کرده اند که 7 درصد بیشتر از 50 درصد سهام آنها است.

به گفته وزیر کار ، به منظور ساماندهی فعالیت های اقتصادی در روستاها ، از پروژه روستای تعاون به عنوان یک پروژه مکمل استفاده شد و تلاش شد تا از فعالیت های تعاونی در روستاها محافظت شود. براساس این 893 پروژه روستایی مشارکتی ، 880 میلیارد تن تسهیلات از صندوق توسعه. اختصاص ملت برای ایجاد بیش از 11000 شغل.

بر اساس داده های سیستم م effectiveثر در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تاکنون 13 هزار میلیارد تن منابع در قالب تسهیلات برای پروژه های اشتغال در مناطق روستایی اختصاص یافته است.

نرخ سود مصوب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مناطق عشایری روستایی و مرزی 4 درصد ، مناطق عشایری روستایی و غیر عشایری 6 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در مناطق صنعتی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر بود. ، برابر با 10 درصد بود.

به گزارش مجله زنده خبری ، با تخصیص منابع از مرحله پنجم صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی ، اولین دوره پرداخت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/02/ایجاد-۲۶۳-هزار-شغل-پایدار-با-وام-های-اشت/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.