معرفی نامزدهای مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره عروسکی کاتالوگ https://livemag.ir/2021/03/معرفی-نامزدهای-مسابقه-نمایشنامه‌نوی/ https://livemag.ir/2021/03/معرفی-نامزدهای-مسابقه-نمایشنامه‌نوی/#respond مجله زنده خبری Tue, 02 Mar 2021 09:59:22 0000 فرهنگ و هنر https://livemag.ir/2021/03/معرفی-نامزدهای-مسابقه-نمایشنامه‌نوی/ همزمان با انتشار کاتالوگ جشنواره ، نامزدهای مسابقه نمایش در هجدهمین جشنواره عروسکی تهران – مبارک اعلام شدند. به گزارش مجله زنده خبری ، با مراجعه به مرکز مطبوعاتی جشنواره ، هیئت داوران مسابقه نمایشی متشکل از نادر برهانی مرند ، اردشیر طالع پور و شادی پور مهدی از 146 نمایشنامه متقاضی مسابقه ، 7 …

همزمان با انتشار کاتالوگ جشنواره ، نامزدهای مسابقه نمایش در هجدهمین جشنواره عروسکی تهران – مبارک اعلام شدند.

به گزارش مجله زنده خبری ، با مراجعه به مرکز مطبوعاتی جشنواره ، هیئت داوران مسابقه نمایشی متشکل از نادر برهانی مرند ، اردشیر طالع پور و شادی پور مهدی از 146 نمایشنامه متقاضی مسابقه ، 7 اثر را به عنوان کاندیدای مسابقه ارائه دادند.
اسامی هفت نامزد مسابقه درام غیر اولویت دار به شرح زیر است:
نسرین حنجری برای نگارش نمایشنامه “افسانه دختر بالدار” از تهران
الهام نظری برای نمایش “سیندرلا” از تهران
عبدالرضا یعقوبی برای نوشتن نمایشنامه “خنده از خشکسالی” کرج
بیکر سروش برای نوشتن نمایشنامه “داش آکل” از تهران
رضا گشتاب برای نگارش نمایشنامه “ماتی” اثر یاسوج
میلاد حسینی برای نوشتن نمایشنامه “قلعه هفتاد” از تهران
کیان مرادی برای نوشتن نمایشنامه “میرزا پرمان خان نهاوندی” نهاوند
برندگان این مسابقه در پایان جشنواره که در تاریخ 8 مارس برگزار می شود ، معرفی می شوند.
مسابقه درام جشنواره تئاتر عروسکی به مدیریت فهیمه میرزا حسینی برگزار می شود و 146 نمایشنامه برای شرکت در این بخش اقدام می کنند.

همچنین با انتشار مجدد یادداشتی درباره زندگی گلزار محمدی ، کاتالوگ جشنواره عروسک ها منتشر شد.

سردبیر این کاتالوگ مهدی حاجیان و سردبیر آن امید بینجاز هستند.
این کاتالوگ همچنین حاوی یادداشت گلزار محمدی ، دبیر فقید هجدهمین جشنواره عروسکی است که مارس گذشته بر اثر بیماری درگذشت. وی این یادداشت را در فراخوان این دوره از جشنواره منتشر کرد.
در صفحات نخست این کاتالوگ اطلاعیه هایی توسط سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی ، سید محمد مهتابی حسینی ، معاون وزیر هنر ، کادر آشنا ، مدیرکل هنرهای نمایشی و مهدی حاجیان ، دبیر اجرایی جشنواره منتشر شد. ارزیابی آثار شرکت کنندگان و همچنین اعضای شورای سیاسی جشنواره.
انتشار یادداشتی از اردشیر سالپور به افتخار ایرج محمدی ، هنرمند پیشکسوت عروسک ، و انتشار مقاله ای در ستایش محمد حسن ابوی مهریزی ، معلم سخت کوش یزدی ، از دیگر بخشهای این فهرست است.
قسمت دیگر این کتاب به یاد گلزار محمدی اختصاص دارد که در آن یادداشت های کوتاهی از نمایش های عروسکی و ستاد جشنواره منتشر می شود.
ارائه نمایش ها و گروه های حاضر در جشنواره و همچنین معرفی سایر اعضای ستاد برگزاری این رویداد هنری ، شامل سایر قسمت های فهرست جشنواره است.
معرفی نامزدها از بخشهای مختلف جشنواره و اعلام عکاسان حاضر در نمایشگاه عکس این جشنواره از دیگر بخشهای این کتاب است.
کاتالوگ 120 صفحه ای حاوی اطلاعات مختصری درباره سمینارها و جلسات تخصصی جشنواره و همچنین توضیحات مختصر کتابهای منتشر شده در آن است.

هجدهمین جشنواره عروسکی تهران – مبارک به یاد گلزار محمدی دبیر فقید جشنواره با دبیر اجرایی مهدی حاجیان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در دهم اسفند آغاز شد و تا هفدهم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/03/معرفی-نامزدهای-مسابقه-نمایشنامه‌نوی/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.