توجه به نادیده‌های وزارت دادگستری با وعده‌های وزیر جدید

اخبار تخصصی سئو را در این مرجع بخوانید.

توجه به نادیده‌های وزارت دادگستری با وعده‌های وزیر جدید

۸۴۵ بازديد ۰ نظر

توجه به نادیده‌های وزارت دادگستری با وعده‌های وزیر جدید https://online-mag.ir/2021/09/توجه-به-نادیده‌های-وزارت-دادگستری-با/ Tue, 14 Sep 2021 17:26:54 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/09/توجه-به-نادیده‌های-وزارت-دادگستری-با/ به گزارش خبرگزاری مجله آنلاین ، امین حسین رحیمی نامزد وزیر دادگستری با بیان تعهد جدید به ماموریت وزارت دادگستری شعبه جدیدی در وزارت دادگستری افتتاح کرد. در اصل ، وزارت دادگستری به عنوان یک وزارتخانه بدون تصمیم گیری و پشتیبانی معرفی شد که وظیفه اصلی آن هماهنگی قوه قضائیه با ارتش ، به ویژه …

به گزارش خبرگزاری مجله آنلاین ، امین حسین رحیمی نامزد وزیر دادگستری با بیان تعهد جدید به ماموریت وزارت دادگستری شعبه جدیدی در وزارت دادگستری افتتاح کرد.

در اصل ، وزارت دادگستری به عنوان یک وزارتخانه بدون تصمیم گیری و پشتیبانی معرفی شد که وظیفه اصلی آن هماهنگی قوه قضائیه با ارتش ، به ویژه دولت است ، و هیچ تصمیم گیری و تأثیر مستقیمی در مسائل قضایی ندارد ، مگر در یک مورد. محل. سازمان زندان های دولتی

یک سازمان بسیار قدرتمند با اختیارات و وظایف گسترده که می تواند یکی از کلیدهای کلیدی برای خروج از مشکلات اقتصادی یک کشور ، به ویژه آشفته بازار قیمت ها و هزینه ها باشد. وزیر دادگستری دولت سیزدهم وعده داده است که با ابتکار جدیدی این سازمان را به موقعیت اولیه خود باز می گرداند. انتظار می رود وعده سازماندهی و خدمات رسانی به بازارهای ثانویه در اسرع وقت محقق شود.

یکی از مهمترین وعده های وزیر دادگستری مربوط به جنبه سهل انگاری تعهدات این وزارتخانه ، توجه به حقوق کودکان و ارتقاء جایگاه آنها در سیستم اجتماعی ملی است. به عنوان بازگشت اموال ناشی از فساد اقتصادی. این دو نکته از این جهت حائز اهمیت است که وزیر دادگستری به عنوان رئیس مرجع کودکان ملی می تواند کنوانسیون بین المللی حقوق کودکان و سازمان بین المللی کار و کنوانسیون 182 اضافی آن را که ایران در سال 1992 در آن مشارکت داشت ، اجرا کند. قوانینی که ایران در 7 مه 2004 به آنها پیوست ، در مواجهه با بدترین اشکال کار کودکان ، گامی بزرگ در جهت ارتقاء سطح رعایت ، احترام و اجرای حقوق کودکان در کشور برداشته است.

به بی توجهی وزارت دادگستری نسبت به وعده وزیر جدید توجه کنید

البته ، علاوه بر این وعده ها ، باید توجه داشت که به نظر می رسد رحیمی با نادیده گرفتن سایر تعهدات وزارتخانه ، مانند ارتقاء حقوق شهروندی ملی و بهبود مبارزه با فساد ، موضوع را مسکوت گذاشته است. ..

در جدول زیر ، وعده ای را که رحیمی به عنوان وزیر دادگستری هنگام دریافت رای اعتماد از کنگره داد بخوانید.

برنامه ای که وزیر دادگستری هنگام رای اعتماد اعلام کرد

خط

عنوان

سخنرانی وزیر

1

مشکل فروش بیش از حد را حل کنید

عموم مردم امیدوارند که فروش بیش از حد توسط زندان های ایالتی حل شود. زندان ایالتی مانند یک دادگاه است که گزارش ها را پردازش می کند و اعضای وزارتخانه های مختلف را در خود جای داده است. در این زمینه ، موضوع مربوط به برخی از وزارتخانه ها است. برای من مهم نیست که کدام وزارتخانه مسئول گرانفروشی است ، اما گفته می شود دولت مسئول است ، بنابراین ما باید یک پایگاه عملیاتی قوی برای بحث در مورد تنظیم بازار و مبارزه با گرانفروشی ایجاد کنیم. با تشکیل این اردوگاه ، وضعیت سازمان زندان های دولتی را بررسی می کنیم. در این زمینه ، فقط مجرم باید بترسد و نگران باشد.

2

بازگشت اموال به دلیل فساد

چندین معاهده بین المللی وجود دارد که در آنها مقامات ملی وزیر دادگستری هستند ، یکی از آنها کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد است. می توانید از این قانون برای بازیابی اموال از فساد استفاده کنید.

3

مشکلات کودکان را کاهش دهید و به حقوق کودکان توجه کنید

وزارت دادگستری همچنین منبع کنوانسیون حقوق کودک است ، اما چرا کودکانی که باید درس بخوانند واقعاً مجبورند شیشه های خودروهای خیابان را تمیز کنند؟ ما این مسائل را به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک مطرح می کنیم.

چهار

ارتباط مجلس و قوه قضائیه

قوه قضائیه می گوید مستقل است و قانونگذاران نمی توانند س questionsالاتی مطرح کنند ، وزیر دادگستری باید پاسخها را دریافت کرده و در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد. من تمام مسائل نماینده کنگره را به رئیس دادگستری معرفی کردم و او گفت از هر کسی که به او در احقاق حقوقش کمک کند استقبال می کند. به همین دلیل ، از وی خواسته شد تا مکانیزمی برای بهبود روابط بین قوه قضائیه و پارلمان طراحی کند. ما این کار را انجام می دهیم و از این قابلیت برای بهبود کارایی کلی دولت استفاده می کنیم.

پنج

پیگیری لایحه قضایی و تصویب بودجه

وزیر دادگستری موظف است لایحه دادستان کل را برای تصویب در مجلس ارائه دهد. همچنین قوه قضائیه در حال حاضر تجهیزات و بودجه کافی ندارد و وظیفه وزیر دادگستری است که بودجه لازم برای قوه قضائیه را از دولت دریافت کند.

6

ارتقاء امنیت قضایی در جامعه

ما باید تلاش کنیم دستگاه قضایی را از طریق ارتباط با پارلمان و دولت ساده کنیم. به طور خلاصه ، امنیت قضایی باید در جامعه ارتقا یابد و اگر فردی در جامعه مورد ظلم قرار می گیرد ، باید مطمئن شود که جایی برای مراقبت از کار خود دارد.

بیشتر بخوانید:

کمیته قضایی با وزیر پیشنهادی دادگستری موافق است

خطوط و نشان های وزیر دادگستری برای متخلفان قانون

47231

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.