پخش فیلمی که به تنش‌ها بین قطر و امارات دامن زد

اخبار تخصصی سئو را در این مرجع بخوانید.

پخش فیلمی که به تنش‌ها بین قطر و امارات دامن زد

۸۶۱ بازديد ۰ نظر

پخش فیلمی که به تنش‌ها بین قطر و امارات دامن زد https://livemag.ir/2021/08/پخش-فیلمی-که-به-تنش‌ها-بین-قطر-و-امارات/ https://livemag.ir/2021/08/پخش-فیلمی-که-به-تنش‌ها-بین-قطر-و-امارات/#respond مجله زنده خبری Mon, 02 Aug 2021 13:29:01 0000 بین المللی https://livemag.ir/2021/08/پخش-فیلمی-که-به-تنش‌ها-بین-قطر-و-امارات/ الجزیره قطر یکشنبه شب در برنامه خبری خود با افشای بی نظیر برنامه “ما راز بزرگ هستیم” برای تولید فیلم هالیوودی توسط یک شرکت اماراتی مرتبط با دولت ابوظبی ، به دعوت متخصصان بین المللی حقوق ، استاد فیلم و علوم سیاسی دانشگاه علوم قطر به این موضوع پرداختند. به گفته کارشناسان ، این فیلم …

الجزیره قطر یکشنبه شب در برنامه خبری خود با افشای بی نظیر برنامه “ما راز بزرگ هستیم” برای تولید فیلم هالیوودی توسط یک شرکت اماراتی مرتبط با دولت ابوظبی ، به دعوت متخصصان بین المللی حقوق ، استاد فیلم و علوم سیاسی دانشگاه علوم قطر به این موضوع پرداختند.

به گفته کارشناسان ، این فیلم بار دیگر مقامات دوحه را علیه امارات خشمگین کرد و آنها می توانند از شرکت امارات در دادگاه های بین المللی شکایت کنند.

برنامه “ما بزرگان را پنهان می کنیم” شبکه الجزیره قطر که مشکلات پشت صحنه منطقه را آشکار می کند ، فیلمی را که این هفته توسط ابوظبی ساخته شد پخش کرد و فیلمنامه آن را تغییر داد و قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

این برنامه نشان داد که چگونه ابوظبی با انتشار اسناد ، تاریخچه فیلم را به یک فیلم سیاسی تغییر داد.

شبکه قطری الجزیره در برنامه خود “پنهان کردن بزرگان” محتوای اختصاصی صحنه هایی از فیلم ابوظبی “نامناسب” را فاش کرده است که بر سر پیام آن جنجال ایجاد کرده است.

این برنامه توانست مصاحبه های اختصاصی با شرکت کنندگان در فیلم ، از جمله یکی از تهیه کنندگان اصلی آن انجام دهد و همچنین کلیه مراحل تولید فیلم در داخل و خارج از امارات متحده عربی و افراد و کارکنان درگیر در تولید آن را دنبال کند.

به گفته تامر مشعل ، تهیه کننده این قسمت از “ما راز بزرگ” شبکه الجزیره ، امارات یک فیلم هالیوودی برای بهبود اهداف سیاسی ابوظبی و توهین به دولت قطر ساخته است که دوحه را متهم به ارتباط با تروریسم می کند. استفاده شده است.

بر این اساس ، ابوظبی فیلمنامه اصلی فیلم را که یک داستان تخیلی است ، به یک زمینه سیاسی هدفمند تبدیل کرد و وقایع فیلم حول محور اصطلاحاً مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​صحنه های فیلم و نامه استفاده شده می چرخد. در آن آنها به صراحت با قطر مرتبط هستند و عمداً استفاده می شوند.

رام کننده مشعل معتقد است ابوظبی با استفاده از پول و نفوذ توانست فیلم را بسازد ، تیم فیلمسازی هالیوود را جذب کند و فیلمنامه اصلی را از یک داستان تخیلی به یک زمینه سیاسی متمرکز با حروف واقعی تبدیل کند.

برنامه “ما اسرار هستیم” شبکه الجزیره در قطر نشان داد که این شرکت اماراتی از تهیه کننده و کارگردان فیلم خواسته است که ویدیوهای سیاسی خاصی را در مورد حمله سیاسی به قطر و ارتباط دولت در حمایت از تروریسم درج کند.

بیشتر صحنه ها در ابوظبی ، پایتخت امارات فیلمبرداری شد و نیروهای مسلح امارات با تهیه امکانات و تجهیزات نظامی از تیم تولید فیلم حمایت کردند.

الجزیره قطر همچنین فاش کرد مبلغ هنگفتی از سوی شرکتی که توسط شیخ طحنون بن زاید اداره می شود به شرکت فیلمسازی پرداخت شده است.

این شبکه افزود که تحقیقات نشان می دهد وسلی اسنایپس بازیگر آمریکایی پیشنهاد امارات برای شرکت در این فیلم را به دلیل محتوای سیاسی آن علیه قطر رد کرد.

فعالیت های سیاسی امارات علیه قطر در قالب برنامه های فرهنگی ، از جمله فیلمسازی ، با پیوستن این کشور به عربستان سعودی ، بحرین ، امارات و مصر در چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس ، که در ژانویه 2010 در شهر آل سعودی برگزار شد ، ادامه دارد. -اولا هدف از آشتی بین قطر و چهار کشور با پایان دادن به اختلاف با دوحه و از سرگیری روابط با قطر اعلام شد.

ناظران سیاسی منطقه در همان زمان گفتند که اگرچه توافق نامه ای برای لغو تحریم ها علیه قطر بین چهار کشور در حال ورود ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، بحرین و مصر به امضا رسیده است ، اما سایه درگیری و اختلافات همچنان باقی است.

در همین راستا ، خبرگزاری دولتی بحرین (بنا) امروز (دوشنبه) به نقل از “حمد بن عیسی آل خلیفه” به طور ضمنی به عدم اجرای توافق آشتی “العوله” بین کشورهای عضو شورا اذعان کرد.

بحرین و قطر سالها بر سر حاکمیت بر چندین جزیره کوچک در خلیج فارس با یکدیگر اختلاف نظر دارند و ادعاهای دیرینه آنها منجر به آشتی بین قطر ، بحرین ، امارات متحده عربی و مصر از این دیدار شده است ، اگرچه آنها مصالحه را اعلام کرده اند. تنش بین منامه و دوحه همچنان بالاست.

قطر و بحرین در سال 2001 با حکم نهایی دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) برای پایان دادن به اختلافات بر سر حاکمیت منامه بر جزایر هوار و جرادا و حاکمیت دوحه بر الزباره ، جزایر جانان ، قانع شدند. و فیشت الدیبال رای داد.

اما تقریباً 20 سال پس از آن تصمیم ، اختلافات بین دو کشور بر سر جزایر و استانها از سر گرفته شد و منامه دوحه را متهم کرد که ادعای جدیدی مبنی بر حاکمیت بر جزایر هاوار دارد.

23311

https://livemag.ir/2021/08/پخش-فیلمی-که-به-تنش‌ها-بین-قطر-و-امارات/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.