امکان وقوع آتشفشان در دریای خزر در شرایط فعلی وجود ندارد

اخبار تخصصی سئو را در این مرجع بخوانید.

امکان وقوع آتشفشان در دریای خزر در شرایط فعلی وجود ندارد https://online-mag.ir/2021/07/امکان-وقوع-آتشفشان-در-دریای-خزر-در-شرای/ مجله آنلاین Thu, 08 Jul 2021 04:12:34 0000 مجله رویداد https://online-mag.ir/2021/07/امکان-وقوع-آتشفشان-در-دریای-خزر-در-شرای/ از نظر زمین شناسی ، در شرایط فعلی بعید است که آتشفشان ها در دریای خزر وجود داشته باشند و طبق گفته محققان موسسه علوم دریایی و جوی چندین فوران در چند ساعت آخر یکشنبه در این حوضه آبریز رخ داده است. بستر (مربوط به آتشفشان (آتشفشان گل)). به گزارش مجله آنلاین روز گذشته ، …

از نظر زمین شناسی ، در شرایط فعلی بعید است که آتشفشان ها در دریای خزر وجود داشته باشند و طبق گفته محققان موسسه علوم دریایی و جوی چندین فوران در چند ساعت آخر یکشنبه در این حوضه آبریز رخ داده است. بستر (مربوط به آتشفشان (آتشفشان گل)).

به گزارش مجله آنلاین روز گذشته ، خبرگزاری خبر از انفجار در میدان گازی امید ، دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان داد ، اما شرکت دولتی نفت و گاز چنین حادثه ای را انکار کرد. با این حال ، گزارش ها ، فیلم ها و عکس ها از آن زمان در شبکه های اجتماعی و چندین سایت خبری منتشر شده است که در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان دود زیادی می کشد و از سواحل کشور قابل مشاهده است.

شرکت نفت دولتی آذربایجان (SOCAR) روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرد و بیان داشت که هیچ یک از مناطق نفت و گاز این کشور آسیب ندیده اند و همه چیز به روال عادی پیش می رود.

در همین حال ، برخی منابع می گویند این انفجار ممکن است ناشی از پدیده خلیج فارس باشد که بسیاری از چاه های آزمایشی که قبلاً در اتحاد جماهیر شوروی سابق برای کشف نفت و گاز در این قسمت از دریای خزر حفر شده بودند ، پیشنهاد شده است.

با این حال ، محققان موسسه اقیانوس شناسی تأکید کردند که از نظر زمین شناسی ، در شرایط فعلی امکان آتشفشان در دریای خزر وجود ندارد و ممکن است این فوران مربوط به آتشفشان باشد.

دکتر هادی گریوانی ، عضو هیئت علمی انستیتوی ملی علوم جوی دریایی ، در مصاحبه با مجله آنلاین وی در مورد انفجار آتشفشان گلی در دریای خزر گفت: “این حادثه در آبهای دریای خزر در نزدیکی ساحل جمهوری آذربایجان رخ داده است. ابتدا انفجار میدان گاز ، سپس انفجار میدان گاز. یک کشتی حامل نفت و گاز. سرانجام این بود یک آتشفشان در دریا.

او ادامه داد. “فرورانشهای مرکزی می توانند این شرایط را برای مدت زمان طولانی در آینده ایجاد کنند ، اما اصولاً از نظر زمین شناسی ، در شرایط فعلی و وقوع این فوران ، امکان آتشفشان خزر وجود ندارد. برای یک آتشفشان (آتشفشان گل) وجود دارد چندین گونه مرتبط که در کف دریای خزر وجود دارد.

گریبانی نمونه هایی از این آتشفشان ها را در سواحل جنوبی دریای خزر در منطقه “گمیشان” استان گلستان مورد بررسی قرار داد و ادامه داد: “”

به گفته محققان ، این گازها به طور کلی از متان تشکیل شده اند و شدت آزاد شدن این مایعات به مقدار گاز رسوب و شدت فشار ساختاری بستگی دارد.

عضو هیئت علمی م Instituteسسه علوم جوی دریایی یادآور شد: رسوبات موجود در کف دریای خزر غنی از این نوع گاز است و با پدیده دیگری به نام گاز هیدراتاسیون در ارتباط است. گاز هیدراتاسیون از مخلوط آب و گاز مانند متان در فشار بالا و دمای پایین کف دریا تشکیل شده و به نظر می رسد یخ است.

آقای گریبانی تأكید كرد كه وجود این نوع گازها در بستر دریا است كه باعث انفجار شدیدی در دریای خزر می شود مانند این مورد ، و در آتشفشانهای بزرگ ، هیدروكربنهای تجمع یافته در رسوبات و گازهای هیدراته شده. گازهای هیدروكربنی ذوب می شوند و متان به داخل تبدیل می شود مقادیر زیادی رسوب ؛ سپس به دلیل فشار و فشار زمین شناسی گازهای انباشته شده ، این گازها از دهانه منفجر می شوند و در ترکیب با اکسیژن در جو زمین منفجر می شوند.

انتهای پیام

فعل کمکی اصلی در زبان انگلیسی

فعل کمکی اصلی یا فعل معین (auxiliary verbs) معمولاً قبل از یک فعل دیگر (فعل اصلی) در جمله قرار می‌گیرند و کارشان کمک به فعل اصلی جمله در تشکیل عبارات فعلی می‌باشد. افعال کمکی به دو دسته فعل‌های کمکی اصلی (مثل be، have، do) و فعل‌های کمکی وجهی (must، ought to ،would ،used to، shall، should، may، might، can، be able to، have (got) to، could، will) تقسیم می‌شوند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.