قرعه‌کشی‌های دروغین همچنان قربانی می‌گیرد

اخبار تخصصی سئو را در این مرجع بخوانید.

قرعه‌کشی‌های دروغین همچنان قربانی می‌گیرد

۸۶۹ بازديد ۱ نظر

قرعه‌کشی‌های دروغین همچنان قربانی می‌گیرد https://online-mag.ir/2021/04/قرعه‌کشی‌های-دروغین-همچنان-قربانی-م/ مجله آنلاین Fri, 23 Apr 2021 05:35:04 0000 مجله همگانی https://online-mag.ir/2021/04/قرعه‌کشی‌های-دروغین-همچنان-قربانی-م/ پلیس بارها در مورد بلیط های جعلی قرعه کشی به مردم هشدار داده است ، اما کلاهبرداران همچنان از این روش برای فریب شهروندان ، پیشبرد برنامه های خود و فریب طعمه های خود استفاده می کنند. به گزارش مجله آنلاین ، این روزنامه مشرق وی در این مقدمه نوشت: وی افزود: “این بار با …

پلیس بارها در مورد بلیط های جعلی قرعه کشی به مردم هشدار داده است ، اما کلاهبرداران همچنان از این روش برای فریب شهروندان ، پیشبرد برنامه های خود و فریب طعمه های خود استفاده می کنند.

به گزارش مجله آنلاین ، این روزنامه مشرق وی در این مقدمه نوشت: وی افزود: “این بار با همین نیرنگ گانگستری شناسایی شد كه مردم را در خراسان شمالی فریب می داد و اعضای آن را دستگیر می كرد. در سالهای اخیر بسیاری از مجرمان به این روش کلاهبرداری شده اند و جنایتکارانی که از این ترفند استفاده می کنند. بسیاری از آنها به جرایم مختلف به زندان فرستاده شده اند و شناخته شده اند که از داخل زندان تقلب را هدایت می کنند و برنامه ریزی می کنند.

به دنبال شکایات عمومی بسیاری که برخی افراد آنها را فریب داده و برنده قرعه کشی کردند ، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتح در استان خراسان شمالی قرار گرفت. کارشناسان با انجام تحقیقات فنی ، اظهارات شاکی پرونده را مورد بررسی قرار دادند ، سپس با ارسال پیامکی گویا متهم در انواع قرعه کشی ها برنده شده و با تماس های دروغین اقدام به کلاهبرداری کرده است.

یکی از شاکیان گفت: “وقتی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که در قرعه کشی برنده شده ام بسیار خوشحال شدم.” تماس گیرنده فردی بسیار پرحرف و مودب بود. به گونه ای که او فرد خوبی است و در صحت سخنان وی شکی نیست. هرگز تصور نمی کردم این یک دام باشد. بنابراین ، وقتی با خودپرداز تماس گرفتم و در مورد شخصی که جایزه را دریافت کردم ، ناگهان فهمیدم تعادلم تمام شده و دارم گول می خورم.

در تحقیقات خود ، کارآگاهان دریافتند که متهمان پول های کلاهبرداری را به حساب های مختلف واریز کرده اند و سپس خرید کالا و جواهرات را برای پنهان یا پنهان کردن هویت خود آغاز کردند. کارآگاهان سایبری برای شناسایی دو نفر از اعضای این باند ، یک زن و مرد ، و دستگیری آنها در حمله ، تنظیمات و اقدامات فنی و پلیسی لازم را انجام داده اند. این مرد در ابتدا تقلب را انکار کرد ، اما پس از روبرو شدن با شواهد و مستندات دیجیتال ، اعتراف کرد که سادگی و خرد طعمه هایش دستیابی به خواسته هایش را آسان تر کرده است .. آنها توضیح دادند که حساب بانکی که پول در آن واریز شده است نام آنها نیست ، بنابراین آنها هیچ اثری باقی نگذاشتند و فکر کردند که هرگز شناسایی یا دستگیر نخواهند شد. در جریان رسیدگی به پرونده ، مشخص شد که متهم کلاهبرداری گسترده ای را با کمک سایر افراد باتجربه زندانی در زندان رجایی شاه انجام داده است. پس از تشکیل پرونده ، سرانجام متهم به دادگستری ارجاع شد.

سرهنگ یوسف شاکری ، رئیس پلیس فتح استان خراسان شمالی ، با تأکید بر اینکه کلاهبرداران از طریق ترفندهای مختلف و تبلیغات اغوا کننده اطلاعات بانکی را دریافت می کنند ، گفت: این یکی از این وعده هاست. پیام کوتاه غلط مانند بردن در یک قرعه کشی است.

افسران پلیس ادامه دادند. “شهروندان نباید به اینگونه پیامک ها و تماس های تلفنی توجه کنند ، زیرا شکی نیست که چنین تماس های تلفنی و پیامکی راهی برای هک و تخلیه حساب های بانکی توسط کلاهبرداران است.” متاسفانه ممکن است بازندگان به عنوان برندگان بخت آزمایی.

انتهای پیام

24 نشانه افراد دروغگو

1- دروغگوها جزئیات زیادی درباره یک موضوع ارائه می کنند

شاید پیش خودتان فکر کنید که یک حرف دروغ جزئیات خاصی ندارد؛ اما گاهی اوقات قضیه کاملا برعکس است. معمولا افراد دروغگو در پاسخ به سوالی که از آنها پرسیده می شود یک داستان طولانی با جزئیات و توضیحات زیاد تعریف می کنند.

لورا مک لئود درمانگر و کارشناس منابع انسانی در این خصوص به ما می گوید: “دروغگوها همه تلاششان را می کنند تا شما داستانی که تعریف کرده اند را باور کنید. آنها موقع صحبت کردن به جزئیاتی مثل زمان دقیق، دکوراسیون خاص مکان، محل حضور و نحوه لباس پوشیدن اشاره می کنند و حتی از افرادی حرف می زنند که اصلا هیچ ربطی به ماجرا ندارند. اگر احساس کردید فرد مقابلتان بیش از حد لازم اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد و بدون اینکه شما بخواهید جزئیات را موشکافی می کند احتمالا این شخص در حال دروغ گفتن به شماست یا حداقل بخشی از ماجرا را دروغ می گوید”.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.